Virallinen ohjelma

Kiihdytyskilpailu 2.8.2014

Perinteinen kiharoiden kiihdytyskilpailu järjestetään lauantaina jo ennen seminaarin virallista avaamista. Koirat juoksevat nurmikentällä n. 100 metrin matkan, jonka aikana omistaja saa houkutella koiraa lelulla tai vaikka juoksemalla itse. Kisa ei maksa mitään eikä siihen ei tarvitse ilmoittautua erikseen, riittää että tulee paikan päälle. Nopeimmat koirat palkitaan!

Avajaiset 2.8.2014

Seminaari avataan mielenkiintoisella yhdistystoiminta-aiheisella luennolla, jonka tulee pitämään yksi Suomen kysytyimmistä esiintyjistä, värikäs Juhani Tamminen. Tilaisuuden jälkeen on mahdollista ostaa Tammisen uusin kirja erikoishintaan.

Erikoisnäyttely 3.8.2014

Kiharakarvaisten noutajien erikoisnäyttelyyn odotetaan yli 100 koiraa ympäri maailman! Tuomarina on Kathryn Cowsert Yhdysvalloista, ja varalla on hänen tyttärensä, Mary Holkenbrink. Molemmilla on ollut kiharoita kymmenien vuosien ajan. Cowsert vastaa yhdysvaltalaisten kiharatuomarien koulutuksesta, ja hän on ollut pitkään myös USA:n kiharakerhon aktiivinen jäsen.

Näyttelypäivän kruunaa juhlava illallinen, jonka aikana palkitaan päivän parhaimmat koirat.

Viimeinen ilmoittautumispäivä erikoisnäyttelyyn on 30.6.2014. Ilmoittautua voit erillisellä online-lomakkeella.
Näyttelyillallinen varataan erikseen muoden majoitus- ja ruokailuvarausten yhteydessä.
Lisätietoja näyttelystä myös osoitteesta show(at)cws2014.fi.

Maaesittelyt 4.8.2014

Mitä eri maiden kihararintamilla on tapahtunut sitten edellisen maailmanseminaarin? Kunkin osallistujamaan edustajat pitävät vapaamuotoisen esityksen maansa näyttely-, koe- ja terveyskuulumisista.

Taipumuskoe 4.8.2014

Noutajien taipumuskoe järjestetään maanantaina iltapäivällä lyhyen ajomatkan päässä Paraisilla. Tuomarina on Harri Sivén, varalla Tobina Nyman.

Tarkemmat tiedot ja ilmoittautumiset SNJ:n koekalenterin kautta. Lisätietoja myös osoitteesta test(at)cws2014.fi.

Epävirallinen wt-koe 5.8.2014

Epävirallinen working test pidetään Tuorlan omissa maastoissa, joten sekä osallistuminen että kilpailun seuraaminen on todella helppoa. Virallisesta kokeesta poiketen luokkia on vain kaksi: alokasluokka nuorille ja kokemattomammille koirille sekä avoin luokka muille. Arvostelu perustuu löysästi virallisen kokeen sääntöihin. Koe on tarkoitettu vain kiharakarvaisille noutajille. Tuomareina ovat Harri Sivén ja Tobina Nyman.

Tarkemmat tiedot ja ilmoittautumiset SNJ:n koekalenterin kautta. Lisätietoja myös osoitteesta test(at)cws2014.fi.

Luennot 6.8.2014

Mielenkiintoiseen luentoaamupäivään sisältyy kaksi tasokasta jalostusaiheista luentoa: Hannes Lohen luento geenitesteistä ja kiharakarvaisten noutajien geneettisestä monimuotoisuudesta sekä Riitta Liimataisen luento koirien luonteiden arvioinnista. Luentojen jälkeen on tarkoitus keskustella ajankohtaisista jalostusaiheista erimaalaisten kihara-asiantuntijoiden johdolla.

Tottelevaisuuskoe 6.8.2014

Torstai-iltapäivänä järjestetään virallinen vain kiharakarvaisille noutajille tarkoitettu tottelevaisuuskoe, joka on samalla Kiharakerhon toko-mestaruuskoe. Tuomarina on Kari Kielo.

Viimeinen ilmoittautumispäivä toko-kokeeseen on 30.6.2014. Ilmoittautua voit erillisellä online-lomakkeella.
Lisätietoja myös osoitteesta obedience(at)cws2014.fi.

Jäähyväisillallinen 6.8.2014

Seminaari päättyy juhlavaan ja iloiseen illalliseen läheisellä Kavalton tilalla, jonne on järjestetty ilmainen bussikuljetus. Maittavan ruuan lisäksi nautimme elävästä musiikista, jota esittää kovanluokan musiikin ammattilainen Esa Nieminen, kiharaihminen itsekin.

Jäähyväisillallinen varataan erikseen muoden majoitus- ja ruokailuvarausten yhteydessä.